vissa har problem med att hålla tiden... /c
onsdag 21 mars 2012
anti-zombie..
Tomas andra tatuering är zombie sleaven vi jobbar på nu.
denna eldkastarbärande lilla skönheten sitter på insida bicep i projektet.
kommer bli mycket eld, zombies och sköna damer. /c
denna eldkastarbärande lilla skönheten sitter på insida bicep i projektet.
kommer bli mycket eld, zombies och sköna damer. /c
dansös
naken dam.
väldigt färsk bild.
tyvärr sällan kunder är sugna på helnaket, något som var desto vanligare på det glada 80-talet.
inte för att jag är så gammal att jag jobbade i branchen då, men man har ju sett gubbarna på bänken./c
väldigt färsk bild.
tyvärr sällan kunder är sugna på helnaket, något som var desto vanligare på det glada 80-talet.
inte för att jag är så gammal att jag jobbade i branchen då, men man har ju sett gubbarna på bänken./c
varulven bräker
litet hel-lårs varulvs projekt på gång med brinnande möllor, lynchmob och allt.
har sagt det innan och säger det igen, låret är fan det göttigaste stället att tatuera. /c
har sagt det innan och säger det igen, låret är fan det göttigaste stället att tatuera. /c
tisdag 20 mars 2012
plantera träd...
träd baserat på en bild från en anarkistisk poster.
håller förnärvarande på att byggas ut till en hel sleave./c
Pion
en pion jag målade för ett tag sedan,
får inte gjort så mycket japanskt idag så sådana jobb är välkomna./c
får inte gjort så mycket japanskt idag så sådana jobb är välkomna./c
Barnens namn..
barns namn är något man gör ganska ofta idag,.
men återigen, är där bara en just tanke bakom och ett bra motiv som bär upp det
kan det vara riktigt kul./c
Grå spindel..
Kunden villa ha en utan färg men jag lekte lite med kulören grå vilket ger ett jäkla just djup blandat med svart./c
Minnes tatuering
liten minnes tatty.
börjar bli lite av en klyscha, men man har ju en egen och är där bara lite tanke bakom är det en ära och kul att göra, /c
börjar bli lite av en klyscha, men man har ju en egen och är där bara lite tanke bakom är det en ära och kul att göra, /c
fre 13;e
Lite roliga grejer från fre 13:e..
Skulle öppna kl 11 men 10 började folk köa så då körde vi igång.
14,5 h nonstopp tatuerande senare var vi klara och här är ett litet smakprov på vad som blev gjort.
Skulle öppna kl 11 men 10 började folk köa så då körde vi igång.
14,5 h nonstopp tatuerande senare var vi klara och här är ett litet smakprov på vad som blev gjort.
onsdag 11 januari 2012
måndag 5 december 2011
En Bock till Jimmy..
Jimmy ville ha en skalle med rosor, då blev det så här.
fortfarande lite färsk i bilden men tyckte det funkade änndå. /C
fortfarande lite färsk i bilden men tyckte det funkade änndå. /C
Fjärilar är söta..
En fjäril mitt i smeten.. (killen är kock, kul va?)
Ska hållas ganska dov med färger, mycket svart. Blir godis. /C
torsdag 1 december 2011
Eddies revben.
Fortsätter på Eddies religösa tema med denna uppståndelse tattyn.
Gillar köra black n grey prylar och religösa motiv är alltid kul. /C
Prövar igen..
torsdag 20 oktober 2011
måndag 10 oktober 2011
The man the myth the legend..
Just thougt i'll add this pic i took while doing some research for an upcoming tatty. Think it turned out kinda cool.
onsdag 7 september 2011
onsdag 31 augusti 2011
doggy...
Another first timer...
wanted a portrait of his pitbull as his first tattoo, brought a great referens picture so this wasnt so hard to knock of. i really like doing realistic tattys. not that big a fan of doing peoples family portraits thou, kind of creeps me out (might loose that fobia one day). but dogs are ok.
til next time / c
a classsic..
måndag 25 juli 2011
another go at the girl with antlers..
måndag 11 juli 2011
Whale of destruction..
Björns arm got done. Had à great time doing this one. I think hes going for the dude with the Big head.
Thigh tatty
Did this one some time ago., a friend requested a bare chested lady and some script... And this is how it turned out.
tisdag 5 juli 2011
onsdag 8 juni 2011
Just a bit ominus....
Started this fun pice today.
A satanic three eyed girl with antlers, every mans dream.
Big cudos to Benita for puttin up with my ideas.
Probarbly gonna be adding more leafs and flower stuff.
Anywho... Fun stuff.
cheers /C
onsdag 1 juni 2011
Boat all done...
Yes i knowe.. Been slacking on the uppdates. Gonna bee à quick one here.
The Tattoo boat was great fun with Old and new friends. The work could have been bettet, But it gave me à chanse to Tattoo the wife, been putting that of for quit some time now.
Now back to work as usuall, But cloasing the shop saturdays throuout the summer to spend some time with the family. Cheers!
torsdag 19 maj 2011
onsdag 18 maj 2011
Sugar..
More work done on mr P.M. This time a sugarskull,
Thought it Would be fun to do a Green one.... And it was.
fredag 29 april 2011
Sick as a dog with a cold, trying to blogg from My ipad
Was planing on working today but the fever got the better of me.
Instead i spent the day playing with My new 64gig 3G ipad2..
Boy what à toy. Havent yet found a real use for it, not counting the obvious foto display and travel computer when on conventions.
So for now it Will have to due beeing an entertainment center for me when i'm sick. And damn autocorrect keeps f.u My speling since its in swedish, i'll have to fix that later... But now back to games!

My view from the bed.. /C
- Posted using BlogPress from my iPad
Instead i spent the day playing with My new 64gig 3G ipad2..
Boy what à toy. Havent yet found a real use for it, not counting the obvious foto display and travel computer when on conventions.
So for now it Will have to due beeing an entertainment center for me when i'm sick. And damn autocorrect keeps f.u My speling since its in swedish, i'll have to fix that later... But now back to games!
My view from the bed.. /C
- Posted using BlogPress from my iPad
måndag 11 april 2011
Zombie for the win!
This kid got one hell of a first tatty.
Allready making plans to turning it into a full sleave... Should be a fun projekt.
måndag 28 mars 2011
Susannes thie all done!
Got the last hours done on Susanne.
The girl is a champ, allready making plans for her next tatty.
måndag 14 mars 2011
fredag 11 mars 2011
Terje got à skull
A bud of mine wanted a sugarskull on his thie, since he is no big fan of color i drew this pretty little girl for him. Alot of double-lining got him wining à bit, But after some 3 hours we were done.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
