onsdag 21 mars 2012

tio i två


vissa har problem med att hålla tiden... /c





Donkey Kong f.t.w

 Jormas Donkey-Kong fullsleave projekt sprider glädje i en spelnörds hjärta. /c


anti-zombie..

Tomas andra tatuering är zombie sleaven vi jobbar på nu.
denna eldkastarbärande lilla skönheten sitter på insida bicep i projektet.
kommer bli mycket eld, zombies och sköna damer. /c




dansös

naken dam.
väldigt färsk bild.
tyvärr sällan kunder är sugna på helnaket, något som var desto vanligare på det glada 80-talet.
inte för att jag är så gammal att jag jobbade i branchen då, men man har ju sett gubbarna på bänken./c


varulven bräker

litet hel-lårs varulvs projekt på gång med brinnande möllor, lynchmob och allt.
har sagt det innan och säger det igen, låret är fan det göttigaste stället att tatuera. /c




tisdag 20 mars 2012

birdy


målade en skata.../c



plantera träd...


träd baserat på en bild från en anarkistisk poster.
håller förnärvarande på att byggas ut till en hel sleave./c

Pion

en pion jag målade för ett tag sedan,
får inte gjort så mycket japanskt idag så sådana jobb är välkomna./c

Barnens namn..


barns namn är något man gör ganska ofta idag,.
men återigen, är där bara en just tanke bakom och ett bra motiv som bär upp det
kan det vara riktigt kul./c


Om King Diamond var en enhörning


Lyckades få lite tid över att måla. blev denna King Diamond inspirerade enhörning. /c


Grå spindel..

Kunden villa ha en utan färg men jag lekte lite med kulören grå vilket ger ett jäkla just djup blandat med svart./c

Gul ros

Bättre bild på en ros jag gjorde för ett tag sedan./c

dr.Zombie

Litet galet zombie projekt på gång...

Minnes tatuering

liten minnes tatty.
börjar bli lite av en klyscha, men man har ju en egen och är där bara lite tanke bakom är det en ära och kul att göra, /c

Fjäril...typ

Kockens fjäril blev klar, lite blodig i vimpeln men gillade färg schemat så lägger ut den änndå./c


fre 13;e

Lite roliga grejer från fre 13:e..
Skulle öppna kl 11 men 10 började folk köa så då körde vi igång.
14,5 h nonstopp tatuerande senare var vi klara och här är ett litet smakprov på vad som blev gjort.



onsdag 11 januari 2012


Andreijs kompass, ska väl hjälpa honom att hitta.
Nu behövs bara en klocka så han kommer i tid med. /C

Blev Någon timme till på Teddys rygg.
Nästa gång blir att göra klart bakgrunden och det sista på mr popcorn.

måndag 5 december 2011

En Bock till Jimmy..


Jimmy ville ha en skalle med rosor, då blev det så här.
fortfarande lite färsk i bilden men tyckte det funkade änndå. /C

Fjärilar är söta..


En fjäril mitt i smeten.. (killen är kock, kul va?)
Ska hållas ganska dov med färger, mycket svart. Blir godis. /C

Pysco Psyco!



Carolines Psycoarm färdig..
Bestämde oss för att köra den i lite godisfärger, rött och rosa for the win..

torsdag 1 december 2011

Eddies revben.


Fortsätter på Eddies religösa tema med denna uppståndelse tattyn.
Gillar köra black n grey prylar och religösa motiv är alltid kul. /C

Popcorn Sutton..



Började på denna pjäs förra veckan.
Teddys tribut till den legendariske hembrännaren Popcorn Sutton
Ett par timmar kvar på denna godingen. /C

Prövar igen..



Äntligen kom min nya kamera, inga mer kassa iphåne bilder.
Här är en ny bild på Kristophers grässhoppa, läkt och fin. /C

torsdag 20 oktober 2011

another first timer....

Filip wanted a ferret and a rose for his first tatty..
and this is what he got.



måndag 10 oktober 2011

The man the myth the legend..



Just thougt i'll add this pic i took while doing some research for an upcoming tatty. Think it turned out kinda cool.

onsdag 7 september 2011

Grasshopper



Not much... Just like drawing bugs.

onsdag 31 augusti 2011

doggy...



Another first timer...
wanted a portrait of his pitbull as his first tattoo, brought a great referens picture so this wasnt so hard to knock of. i really like doing realistic tattys. not that big a fan of doing peoples family portraits thou, kind of creeps me out (might loose that fobia one day). but dogs are ok.

til next time / c

a classsic..



Did one of those classic praying hands tatty. usualy try doing em in a slightley turned pose, but the customer whanted it centered on his back so we did em this way.
just about 2hours of work and this is what u get.

cheers/ c


måndag 25 juli 2011

another go at the girl with antlers..



Had a nother couple of hours done one my friend of friends <3 Benitas arm.
Added some color and details, still trying to figure out what i wanna do with the background, probarbly gonna be something to darken it up a bit.
Any who.. fun projekt gonna keep u updated on this one.

/c

måndag 11 juli 2011

Whale of destruction..



Björns arm got done. Had à great time doing this one. I think hes going for the dude with the Big head.

Thigh tatty



Did this one some time ago., a friend requested a bare chested lady and some script... And this is how it turned out.

tisdag 5 juli 2011

Clever like a ....


Again i been slaking on the uppdates.. But here we go.

onsdag 8 juni 2011

Just a bit ominus....





























Started this fun pice today.
A satanic three eyed girl with antlers, every mans dream.
Big cudos to Benita for puttin up with my ideas.
Probarbly gonna be adding more leafs and flower stuff.
Anywho... Fun stuff.
cheers /C


onsdag 1 juni 2011

Boat all done...


Yes i knowe.. Been slacking on the uppdates. Gonna bee à quick one here.
The Tattoo boat was great fun with Old and new friends. The work could have been bettet, But it gave me à chanse to Tattoo the wife, been putting that of for quit some time now.
Now back to work as usuall, But cloasing the shop saturdays throuout the summer to spend some time with the family. Cheers!

torsdag 19 maj 2011

Seaward bound...

Heading out for a 24h tattoocruise to finland /cheers,!




- Posted using BlogPress from my iPad

onsdag 18 maj 2011

Sugar..



More work done on mr P.M. This time a sugarskull,
Thought it Would be fun to do a Green one.... And it was.

fredag 29 april 2011

Sick as a dog with a cold, trying to blogg from My ipad

Was planing on working today but the fever got the better of me.
Instead i spent the day playing with My new 64gig 3G ipad2..
Boy what à toy. Havent yet found a real use for it, not counting the obvious foto display and travel computer when on conventions.
So for now it Will have to due beeing an entertainment center for me when i'm sick. And damn autocorrect keeps f.u My speling since its in swedish, i'll have to fix that later... But now back to games!



My view from the bed.. /C


- Posted using BlogPress from my iPad

måndag 11 april 2011

Zombie for the win!



This kid got one hell of a first tatty.
Allready making plans to turning it into a full sleave... Should be a fun projekt.

måndag 28 mars 2011

Susannes thie all done!



Got the last hours done on Susanne.
The girl is a champ, allready making plans for her next tatty.

måndag 14 mars 2011

Detail pic...


Just a closeup pic of the rose

fredag 11 mars 2011

Terje got à skull



A bud of mine wanted a sugarskull on his thie, since he is no big fan of color i drew this pretty little girl for him. Alot of double-lining got him wining à bit, But after some 3 hours we were done.